96 kísérleti alannyal bizonyították, hogy a moziban történő pattogatott kukorica fogyasztása jelentősen csökkenti a reklámok és a filmek hatását. A The Guardian cikke.
Cikk: Philip Oltermann - Berlinből
Fordította: Emma Paradigma
Munkatárs: Molnár F. Árpád
A popcorn moziban történő fogyasztása immunissá teszi az embert a reklámokra.
Cologne Egyetem tanulmánya megállapítja, hogy a rágás hatástalanítja a reklámot.
A popcorn (pattogatott kukorica) rágcsálása moziban irritáló lehet, nem csak a többi moziba járónak, hanem a hirdetőknek is. A Cologne Egyetem kutatócsoportja megállapította, hogy a rágás tesz minket immunissá a filmek reklámjaira.
Annak, hogy az agyunkban nyomot hagynak a márkanevek, az az oka, hogy az ajkunk és a nyelvünk automatikusan formálja az új nevek kiejtését, ha először hallja. Minden alkalommal, amikor újra találkozunk a névvel, a szánk öntudatlanul gyakorolja a kiejtését.
Azonban - a Journal of Consumer Psychology tanulmánya szerint - ezt a "belső beszédet" megzavarja a rágás és az ismétlés hatástalan lesz.
A kísérlet érdekében a kutatók moziban történő filmnézésre hívtak egy 96 fős csoportot, a film előtt pedig egy sor reklámot vetítettek. A résztvevők felének az egész vetítés idejére popcornt adtak, a másik felének viszont kockacukrot, ami azonnal elolvadt a szájukban.
A teszt végén a felmérés azt mutatta, hogy a reklámok nincsenek hatással azokra a nézőkre, akik a film alatt végig popcornt rágcsáltak, míg a többi résztvevő pozitív pszichológiai válaszokat adott azokkal a termékekkel kapcsolatban, amelyekkel a hirdetésekben találkozott.
- A közönséges popcorn evés a résztvevőket immunizálta a reklám mindent átható hatása ellen - mondta Sascha Topolinski, az egyik kutató.
Ahogy sejteni lehet, ez a kutatás a mozik előcsarnokában található hagyományos popcorn gépek végét jelentheti. "Ez a felfedezés arra utal, hogy az cukorkaárusítás a filmszínházakban aláássa a reklám hatását, amely ellentmond a jelenlegi marketing stratégiáknak. A jövőben, egy új márka bevezetésekor a reklámozók megpróbálhatják megakadályozni a főfilm előtti cukorka árusítást."