. Ma Emma napja van.
A popcorn immunissá tesz a reklámokra és a filmekre
2013-10-16 13:11:48
A popcorn immunissá tesz a reklámokra és a filmekre

A popcorn immunissá tesz a reklámokra és a filmekre

96 kísérleti alannyal bizonyították, hogy a moziban történő pattogatott kukorica fogyasztása jelentősen csökkenti a reklámok és a filmek hatását. A The Guardian cikke.

 

Cikk: Philip Oltermann - Berlinből
Fordította: Emma Paradigma
Munkatárs: Molnár F. Árpád

 

 

A popcorn moziban történő fogyasztása immunissá teszi az embert a reklámokra.

Cologne Egyetem tanulmánya megállapítja, hogy a rágás hatástalanítja a reklámot.

A popcorn (pattogatott kukorica) rágcsálása moziban irritáló lehet, nem csak a többi moziba járónak, hanem a hirdetőknek is. A Cologne Egyetem kutatócsoportja megállapította, hogy a rágás tesz minket immunissá a filmek reklámjaira.

Annak, hogy az agyunkban nyomot hagynak a márkanevek, az az oka, hogy az ajkunk és a nyelvünk automatikusan formálja az új nevek kiejtését, ha először hallja. Minden alkalommal, amikor újra találkozunk a névvel, a szánk öntudatlanul gyakorolja a kiejtését.

Azonban - a Journal of Consumer Psychology tanulmánya szerint - ezt a "belső beszédet" megzavarja a rágás és az ismétlés hatástalan lesz.

A kísérlet érdekében a kutatók moziban történő filmnézésre hívtak egy 96 fős csoportot, a film előtt pedig egy sor reklámot vetítettek. A résztvevők felének az egész vetítés idejére popcornt adtak, a másik felének viszont kockacukrot, ami azonnal elolvadt a szájukban.

A teszt végén a felmérés azt mutatta, hogy a reklámok nincsenek hatással azokra a nézőkre, akik a film alatt végig popcornt rágcsáltak, míg a többi résztvevő pozitív pszichológiai válaszokat adott azokkal a termékekkel kapcsolatban, amelyekkel a hirdetésekben találkozott.

- A közönséges popcorn evés a résztvevőket immunizálta a reklám mindent átható hatása ellen - mondta Sascha Topolinski, az egyik kutató.

Ahogy sejteni lehet, ez a kutatás a mozik előcsarnokában található hagyományos popcorn gépek végét jelentheti. "Ez a felfedezés arra utal, hogy az cukorkaárusítás a filmszínházakban aláássa a reklám hatását, amely ellentmond a jelenlegi marketing stratégiáknak. A jövőben, egy új márka bevezetésekor a reklámozók megpróbálhatják megakadályozni a főfilm előtti cukorka árusítást."

Utoljára frissítve: 2013-10-16 13:14:24

További híreink
Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
A Magyarországi Református Egyház tíz tagja feljelenti Balog Zoltán püspököt a zsinati bíróságon – tudta meg az RTL Híradó Vargha Anikó egykori kántortól.
2024-04-18 17:49:43, Hírek, Fókuszban Bővebben
Magyar Péter a Varga Judit-interjúról
Épp csak a kegyelmi botrányról és a kormánytagokat érintő korrupciós bűnügyről nem volt szó – reagált Magyar Péter a volt feleségével, a volt igazságügyi miniszter Varga ...
2024-03-28 21:01:25, Hírek, Fókuszban Bővebben
Már református értelmiségiek is követelik Balog Zoltán lemondását
Református értelmiségiek, köztük egyetemi tanárok, lelkészek, fordítók és költők, nyílt levélben követelik Balog Zoltán lemondását, komoly visszaélések miatt vádolva őt a...
2024-03-22 12:57:56, Hírek, Fókuszban Bővebben

Hozzászólások

Még nem érkezett be hozzászászólás! Legyen ön az első!

Hozzászólás beküldéséhez kérjük lépjen be vagy regisztráljon!
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Református értelmiségiek, köztük egyetemi tanárok, lelkészek, fordítók és költők, nyílt levélben követelik Bal...
Bővebben >>